A prutezzione di a vita è di a salute umana è animale sò prublemi à i quali i medichi è i campi (biochimica, biofisica, biologia, ecc.) anu sempre prestatu attenzione. U sviluppu di metudi non invasivi, non tossichi è senza inquinamentu per u trattamentu di diverse malatie hè a direzzione di i scientifichi di i circoli medichi di u mondu sanu. I so sforzi cumuni anu trovu nuove tecnulugie cumprese u laser. Siccome a radiazione laser hà una natura particulare di piccu unicu, intensità è direzionalità correlate, hè stata applicata cù successu in a medicina umana è in a medicina veterinaria.
U primu usu di u laser in i veterinari hè statu in a chirurgia di a gola di i cani è di i cavalli. I risultati ottenuti in questi primi studii anu apertu a strada per l'usu attuale di u laser cù u laser, cum'è i picculi animali chì miranu a resezione di l'epatoba, i reni parzialmente rimossi, a resezione o u tagliu di tumori (in l'addome, i seni, i seni, u cervellu). À u listessu tempu, sò cuminciati esperimenti laser per a terapia di a putenza luminosa è a fototerapia laser per i tumori animali.
In u campu di a terapia di putenza luminosa, solu uni pochi di studii sò stati publicati in u studiu di e cellule di cancru esofageu di u cane, di e cellule di cancru orale di u cane, di u cancru di a prostata, di u cancru di a pelle è di u tumore cerebrale. Questa piccula quantità di ricerca determina i limiti di a terapia fotoretica in oncologia veterinaria. Un altru limite hè ligatu à a prufundità di penetrazione di a radiazione visibile, ciò chì significa chì questu trattamentu pò esse applicatu solu à u cancru superficiale o richiede una radiazione à intervalli profondi cù fibre ottiche.
Malgradu ste restrizioni, studii clinichi anu dimustratu chì a terapia di putenza ottica necessaria per a listessa efficienza di trattamentu hà certi vantaghji cà a terapia radiologica. Dunque, si prevede chì a fotototerapia diventerà una alternativa in medicina veterinaria. Attualmente, hè stata applicata in parechji campi.
Un altru duminiu d'applicazione di u laser in medicina hè a fototerapia laser, chì hè stata introdutta da MESTER et al. in u 1968. Stu trattamentu hà trovu l'applicabilità di trattamentu in u campu veterinariu: malatie osteomicopiche (artrite, tendinite è artrite) o ferite di corse di cavalli, malatie di a pelle è dentali di l'animali di fattoria, è ancu leuotinite cronica, tendinite, granuloma, piccule ferite è ulcere di picculi animali.
Data di publicazione: 10 d'aostu 2023